Nye forældre

Når I har fået en plads hos os, ringer vi til jer, så vi kan aftale en dag, hvor I kommer på besøg hos os sammen med jeres barn. Hvis I ikke har set Topstykket før, får I en rundvisning. Derudover bruger vi tiden til at lære hinanden at kende, for det er vigtigt, at vi kender til jeres barn, så vi kan tage bedst muligt imod det.

Vi taler også om, hvornår jeres barn skal starte hos os, og hvordan den første tid kommer til at se ud. Det afhænger nemlig helt af, hvad jeres barn har brug for, og hvad der passer til jer som familie.

Når vi modtager en ny familie, gør vi meget ud af at både jeres barn og I skal være trygge ved os, og det handler ikke om, hvor lang tid I bruger hos os, men mere om at vi sammen får skabt en tryg start. I den første uge vil I typisk være her i kortere tid ad gangen, så jeres barn kan vænne sig til at være her. Og når det er parat, kan I lidt efter lidt trække jer tilbage.

Som regel tager en indkøring omkring 14 dage. Den første uge er I sammen med jeres barn hos os, og I den anden uge har det måske nogle korte dage. Men det varierer fra barn til barn, og vi finder i fællesskab ud af, hvad der passer bedst til jeres barn.